20 de kilometri

Era sfârșitul lunii martie a anului 1994. Tânărul Ragnar urma să împlinească vârsta de 17 ani, peste aproximativ o lună și jumătate. Cu o zi înainte, fusese ultima zi de școală, înaintea vacanței de primăvară. Ca în fiecare vacanță, tânărul hotărâse să plece către localitatea bunicilor săi. Călătoria urma să o facă cu trenul. Era într-o zi de sâmbătă. Trenul nu oprea în localitatea de destinație a tânărului, fiind unul rapid, iar pentru a ajunge acolo trebuia să coboare într-o altă comună, unde era un nod feroviar. De acolo, urma să ia un tren personal. Ceea ce nu știa, atunci când pornise la drum, era faptul că societatea feroviară avusese ideea să scoată trenurile de navetiști care circulau în week-end. Ajuns acolo, a avut surpriza să constate că următorul tren pleacă în ziua de… luni. Fiind o comună, nici nu se putea vorbi despre taxiuri sau autobuze. Nu în acea perioadă, cel puțin. Bunicii săi nu aveau telefon, iar epoca telefoniei mobile nu se întrezărea încă la orizont.

Pe calea ferată, distanța până acasă era de 16 km. A decis să plece însă pe șosea, nedorind să meargă pe traversele de cale ferată. Primăvara încă nu se instalase pe acel tărâm nordic, temperatura depășind cu doar câteva grade limita de îngheț. Pământul era umed, iar pe ici-colo se mai găsea câte un petec de zăpadă; nu se putea merge nici pe lângă terasamentul căii ferate. După vreo doi kilometri, a ajuns la o bifurcație. Șoseaua se despărțise de calea ferată, luând-o ușor către est, de vreo 700 de metri. La bifurcație, surpriză! – niciun indicator. Atunci, tânărul a decis s-o ia în partea dreaptă, deoarece mergea spre sud. Cealaltă direcție era spre est și a considerat că era drumul greșit. După aproximativ un kilometru, a găsit un indicator, pe care numele localității spre care se îndrepta nu apărea nicăieri. A scăpat o înjurătură printre dinți și a făcut cale-ntoarsă, luând decizia de a merge totuși pe calea ferată. Avea cu el și o geantă, plină de haine, în principal, destul de grea și de incomodă, mai ales că avea mânerele scurte și nu se putea pune pe umăr.

Către sfârșitul călătoriei a ajuns la un pod metalic de cale ferată, destul de lung, peste cursul unui râu. Când a ajuns pe la mijloc, s-a oprit pentru o clipă, admirând sloiurile de gheață care pluteau pe râu. Pentru un moment, un gând l-a străfulgerat: ce s-ar întâmpla dacă ar veni acum două trenuri din direcții opuse. Podul nu era făcut pentru a fi traversat de oameni, având niște plăci metalice, cu spații destul de largi între ele. Nu puteai fugi pe acesta, cel puțin, nu fără riscul de a cădea între plăci și a-ți prinde picioarele. Nici nu te puteai feri de tren, spațiul dintre calea ferată și marginea podului fiind destul de redus. Înfrigurat, și-a reluat călătoria, depășind cu succes și acest ultim obstacol, ajungând în sfârșit la șosea.

După aproximativ trei ore și jumătate a ajuns, în cele din urmă, acasă; ceea ce nu este deloc rău, având în vedere faptul că a avut de cărat și acea geantă.

De atunci, nu mai pleacă niciodată la drum fără să verifice cu mare atenție mersul trenurilor.

Despre Ragnar

Nu mă căutaţi, pentru că nu sunt aici. Sunt pretutindeni... Sunt nicăieri... Am devenit una cu întunericul... Sunt numele rostit de mame la ceas de noapte, atunci când vor să-și sperie copiii. O șoaptă uitată în grădina paradisului ruinat. Coșmarul ce tulbură somnul abisului. Sunt eu: Ragnar.
Acest articol a fost publicat în Tentative literare. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la 20 de kilometri

  1. Pingback: Pisikalia – 6 « Ioan Usca

  2. Pingback: Indicii anatomice – 21 | Caius

  3. Lora zice:

    Ragnar, ai niste ovatii pe blogul meu. Ne-a placut ce-ai scris, evident.

    Apreciază

  4. Pingback: In cazul copilului născut în toaleta spitalului, consiliul director al Spitalului Judetean de Urgenţă Vâlcea a decis că niciunul dintre medicii implicaţi nu este vinovat. Poate il găsesc vinovat pe bebelus « Hai ca se poate!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.