Aproape de sfârșit

Mult a fost, puțin a mai rămas… Proiectul meu, „Viața lui Ragnar„, se apropie de final, ultimele patru capitole urmând să fie publicate înainte de încheierea acestui an. De la început, a reprezentat un fel de autobiografie, una ale cărei date nu corespund însă cu cronologia reală, deoarece am ales ca acțiunea să se petreacă în Norvegia, iar sistemul școlar de acolo mi-a impus introducerea unor licențe. Nu am realizat inițial că această adaptare va crea atâtea probleme cronologiei reale. Astfel, până în 1994 cronologia este cea corectă; apoi, anul 1995 este extins în mod artificial până în 1996, iar decalarea este prezentă până în 2006, când cronologia revine la cea adevărată. Anul 2005 nu există în „Viața lui Ragnar„, toate întâmplările descrise acolo ca având loc în 2005, petrecându-se în realitate în anul 2004. Ca să nu mai spun că ordinea unora este inversată, iar altele nu au avut loc în felul în care au fost descrise. Despre calitatea scriiturii mele pot spune că este una nu foarte ridicată, și-mi accept înfrângerea în acest sens. Am citit prea mult că să nu recunosc valoarea atunci când este cazul. Sunt doar un începător în ale scrisului și nu pot obține vreun progres, atâta vreme cât timpul dedicat acestei activități va fi unul limitat.

M-am temut de acest moment, pentru că, știindu-mi limitele, am considerat că voi întâmpina dificultăți în a dezvolta alte idei, ulterior. Acest lucru este parțial adevărat, asta observându-se din ultimele postări – multe dintre acestea fiind de fapt capitole din „Viața lui Ragnar„, reîncălzite. Este posibil ca, pe viitor, articolele de genul celor prezente în categoria „Digresiuni” să fie predominante. Ceea ce am numit „teologia vagului„, adică o teologie a unui Creator care nu este zeul personal antropomorf al vreunei religii pământene, este subiectul despre care pot vorbi cu cea mai mare ușurință, fără să am nevoie de mai multe zile pentru finalizarea unei postări, pentru că aparține unei cosmologii inventată de mine. Astfel, voi prezenta viziunea mea asupra unor noțiuni precum Calea, Creatorul, Cuvântul, sufletul uman (sau conștiința), reincarnarea sau Răul. Nu înseamnă nicidecum că voi transforma blogul într-o bălmăjeală cu pretenții ezoterice, sau că acesta va avea un scop moralizator. Calea trasată de postarea De ce, va fi urmată în continuare. Chiar dacă încerc să devin un om mai bun, măcar prin comportamentul față de cei din jur, asta nu înseamnă că firea mea s-a schimbat în mod fundamental. Este vechea zicală cu lupul care-și schimbă părul și, personal, consider că, după o anumită vârstă, un om nu se poate schimba cu adevărat în adâncul sufletului său; rămâne veșnic ceea ce este, cel puțin, până își va pierde mințile la bătrânețe. Sunt tot eu, cel care nu face ceea ce predică; omul care nu se poate desprinde de trăirile cărnii și care a săvârșit aproape toate păcatele blamate de iudeo-creștinism. Însă, ce se va întâmpla în viitor, vom vedea.

Despre Ragnar

Nu mă căutaţi, pentru că nu sunt aici. Sunt pretutindeni... Sunt nicăieri... Am devenit una cu întunericul... Sunt numele rostit de mame la ceas de noapte, atunci când vor să-și sperie copiii. O șoaptă uitată în grădina paradisului ruinat. Coșmarul ce tulbură somnul abisului. Sunt eu: Ragnar.
Acest articol a fost publicat în Jurnal. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Aproape de sfârșit

  1. Pingback: Spre sărbători, încă un sfârșit de săptămână ! « Tu1074's Blog

  2. Pingback: duzina de cuvinte -13- carti « Rokssana's Blog

  3. Pingback: Moş Nicolae « Ioan Usca

  4. Pingback: Tabloul | innerspacejournal

Lasă un răspuns

