Supplicatio

Stăpână a cuvintelor, îți mai aduci aminte de toate acele nopți sub lumina ta binefăcătoare? Strălucire împrumutată, așa cum bârfesc sufletele meschine. N-am mai stat de multă vreme ore-n șir sub cerul nopții… Mi-e dor de tine, mamă sfântă… Tu, cea știută sub mii de nume și venerată în toate colțurile lumii. Dar vai! acele vremuri au apus demult. Acum te înalți tăcută pe bolta întunecată și privești neștiută de nimeni la copiii tăi… Pe cei care te-au iubit odată, dar acum te-au uitat. Eu nu te-am uitat însă. Și mă rog ție, cu numele ce ți-a plăcut cel mai mult: Isis, preasfântă zeiță…

O, Isis, stăpână a cerului nocturn, tu cea care luminezi ziua în abis, unde mi-ai ascuns cuvintele? Nu le mai găsesc de o vreme. Au fugit de mine, așa cum spicele de grâu se dau la o parte din fața suflului Austrului. Muza m-a abandonat… Frumoasa mea muză fără de nume… O caut pretutindeni și nu e nicăieri. O mare durere mă apasă și nu pot s-o alung. Aruncă-ți razele spre mine și arată-mi calea, bună zeiță. Către muza mea, către cuvinte, către cer…

Visul meu… cel pe care mi l-ai trimis, se risipește în văzduh. Primăvara aceasta nu va mai veni. Iarna eternă ce am căutat-o odinioară m-a găsit și și-a așternut covorul rece și nemilos peste mine. Singur, în mijlocul dezastrului, acolo unde a trăit odinioară un vis… nu mai văd ieșirea. Vocile străinilor îmi spun să aștept, să se risipească praful stârnit de căderea pereților și atunci voi vedea încotro s-o apuc. Voi mai vrea oare atunci să plec, după ce voi vedea limpede ruina ce mă-nconjoară?

O, Isis!… dulcea mea zeiță, regină a cerului, izvorul veacurilor și mamă a tuturor lucrurilor… Tu, stăpâna elementelor, știi bine ceea ce vreau. Vrei tu să să-mi asculți ruga?… Fă să renască himera ucisă de gândurile mele. Ascultă urletul lupului în miez de noapte. Fă să se întoarcă șoaptele blânde care mi-au sedus spiritul. O, Isis!…

Despre Ragnar

Nu mă căutaţi, pentru că nu sunt aici. Sunt pretutindeni... Sunt nicăieri... Am devenit una cu întunericul... Sunt numele rostit de mame la ceas de noapte, atunci când vor să-și sperie copiii. O șoaptă uitată în grădina paradisului ruinat. Coșmarul ce tulbură somnul abisului. Sunt eu: Ragnar.
Acest articol a fost publicat în Onirice. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Supplicatio

  1. La Fee zice:

    *.¸.* ♡♥♡`*.¸.*`
    Sa ma dau drept Isis sau nu?
    Ai scris cum trebuie! Ai atins toate legendele legate de Isis! Are Frazer un studiu despre ea in Creanga de aur…
    E asa de tentant!

    Apreciază

    • Ragnar zice:

      Dacă vrei… Dar ai mare grijă ce spui acolo. Că dacă îmi promiți cumva că-mi vei îndeplini ruga și nu se întâmplă… E vai și amar de selenicimea voastră. O să urc în cer și o să te scutur de acolo. 😀

      Apreciază

    • Ragnar zice:

      PS: Uitasem… Nu m-am documentat deloc despre Isis. Ceea ce știu despre ea este din memorie: mama zeilor, sora și consoarta lui Osiris etc. Iar sursa inspirației mele a fost ruga măgarului, adică a lui Lucius, către Isis, din „Metamorfoze sau Măgarul de aur” scrisă de Apuleius. 🙂

      Apreciază

  2. Pingback: Măgarul de aur… | La Fée Blanche

  3. Dreaming zice:

    Visul..? Visul nu se risipeste in vazduh..Nu de aceea ti l-am trimis.
    Ti-am auzit urletul in miez de noapte, dar Tu , ma auzi?
    Ucide gandurile ce ti intuneca simtirea..!
    Ucide himerele ca nu sunt ale tale. Ramai doar tu! Si cauta in adancul lucrurilor profunde! In adancul tau cel liber si luminos!
    Ai fost ca o corabie in mijlocul oceanului, fara busola si fara vasle.
    Cauta orientarea: in tine!

    Apreciază

Lasă un răspuns

