Cine este Ragnar – deuxième partie

Un neadevăr rostit aici, chiar de prea multă vreme, unul presupus menit a mai atenua… ceva, orice, oriunde, oricine şi alte cuvinte străvechi… unde rămăsesem?…. a fost acela că acest Ragnar ar avea vreo legătură cu Loðbrók. Nimic mai puţin adevărat. Loðbrók a fost un sclav scârnav, iubitor de sânge. (A fost mai devreme o aliteraţie sau mi s-a părut? Hmm…) De ce am vrea ca numele nostru fals să aibă ceva de-a face cu acesta? Nu vrem. Nu am vrut şi nici nu vom vrea vreodată. Ragnar al meu este o prescurtare. Da, ai înţeles bine de prima dată: vine de la Ragnarök. Asumarea integrală a cuvântului ar fi fost însă aproape o emfază. La urma urmei, un lucru destul de copilăresc. Comun, prostesc… Şi cine mai crede în basme astăzi? Fie acestea şi unele nordice… Nimeni.

Am spus cumva iubitor de sânge mai sus? Să tăiem asta. Scrisoarea va fi adusă de poştaş. Banalitatea ascunde gândurile… nepotrivite. Rămâne doar sclav scârnav. Doar suntem oameni, nu-i aşa? Unii mai oameni decât alţii. Unii iubesc numai oamenii. Chiar şi câte cinci sute într-o viaţă, zburând din… om în om. Să nu exagerăm însă: poate numai vreo cincizeci. Nu? Treizeci? Douăzeci şi cinci? Câtă iubire încape în unii! Ce spuneam? Aşa…

De ce recunosc tocmai acum? Aşa ţi se pare? Nu ai citit cu atenţie, pesemne. Din-întuneric trebuia să-ţi ridice un semn de întrebare. Şi Absalom. Mai era cineva? Posibil, mintea ne este oarecum zăgăzuită de furie în aceste clipe. Ideea de bază a fost tot timpul des-coperită. Finitudinea a fost mereu exprimată, prin câte un colţ supurând de cuvinte. Orişicum, cu toţii avem câte un Ragnarök ce ne aşteaptă şi în urma căruia vom avea soarta lui Odin. De ce ne-am feri de ceea ce sălăşluieşte în noi?

Despre Ragnar

Nu mă căutaţi, pentru că nu sunt aici. Sunt pretutindeni... Sunt nicăieri... Am devenit una cu întunericul... Sunt numele rostit de mame la ceas de noapte, atunci când vor să-și sperie copiii. O șoaptă uitată în grădina paradisului ruinat. Coșmarul ce tulbură somnul abisului. Sunt eu: Ragnar.
Acest articol a fost publicat în Delirante. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

