Alte prejudecăți

Îmi voi continua periplul printre preconcepțiile aflate în meandrele întunecate ale minții mele. Astăzi, a venit rândul altor două vicii, pe ai căror adepți îi voi lovi fără milă.

Bețivii… Aici, se poate argumenta că și eu consum alcool. Poate, dar m-am îmbătat o singură dată în viață. Am cunoscut două tipuri de bețivi, unii care deveneau violenți și alții care erau ai naibii de amuzanți. Pentru vreo doi ani, am lucrat cu un bețiv amuzant. Mă făcea să râd, de fiecare dată când se îmbăta. Bineînțeles, soția și mama acestuia nu erau atât de amuzate. A sfârșit rău, abandonat de familie. Celălalt tip, bețivul violent, este extrem de respingător. Genul de individ, care-și reprimă sentimentele atunci când este treaz, se îmbată pentru a căpăta curaj și apoi explodează. Mereu pus pe harță, având senzația că toți îl privesc chiorâș, și – de multe ori – crezând că este invincibil. Deseori ajunge acasă cu câte un ochi vânăt, ca urmare a faptelor sale de vitejie, care se încheie invariabil cu el pe jos. Bețivii sunt dezgustători, chiar și atunci când sunt amuzanți. Să bei până nu mai știi pe ce lume ești, este o acțiune împotriva oricăror principii ale decenței. Iar dacă te-ai distrat atât de bine, încât nu-ți mai amintești ce ai făcut, atunci de unde naiba știi că te-ai distrat?

Drogații… Am auzit de multe ori lamentările unor părinți cu privire la bietele lor odrasle, care au nimerit într-un anturaj nepotrivit și au căzut pradă patimii drogurilor. De multe ori, drogații sunt considerați victime, aproape nevinovate. Opinia mea este puțin diferită de această viziune – drogații nu sunt decât niște oameni slabi, lipsiți de voință și caracter, dornici doar de trăiri senzoriale ieftine. Niște animale. Personal, militez pentru legalizarea tuturor drogurilor, pe principiul „vrei să te droghezi, fă-o legal și civilizat„. Introducerea drogurilor pe rafturile hypermarket-urilor, la prețuri modice, pentru ca orice persoană să se poată droga, fără a ajunge în pragul falimentului și a fi nevoit să apeleze la acțiuni violente spre a face rost de bani. 10 lei doza de cocaină, sună bine? Astfel, s-ar împărți societatea în drogați și toți ceilalți. Desigur, niște copii inocenți vor cădea victime acestui flagel. Și? Let them rot! Dacă sunt slabi, oricum vor ceda odată și odată. Și eu am fost copil și nu am cedat tentațiilor.

Despre Ragnar

Nu mă căutaţi, pentru că nu sunt aici. Sunt pretutindeni... Sunt nicăieri... Am devenit una cu întunericul... Sunt numele rostit de mame la ceas de noapte, atunci când vor să-și sperie copiii. O șoaptă uitată în grădina paradisului ruinat. Coșmarul ce tulbură somnul abisului. Sunt eu: Ragnar.
Acest articol a fost publicat în Felurite. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Alte prejudecăți

  1. Pingback: Briza marină « Ilarie

  2. Pingback: Conexiuni | Caius

  3. Pingback: Starea de a fi cireşar « Rokssana's Blog

  4. Pingback: Ultimul Mitropolit – 39 « Ioan Usca

  5. Pingback: Sunt de acord cu o parte a proiectului « Hai ca se poate!

  6. Pingback: Iubirea ne-a jefuit! « Gabriela Elena

  7. questIon zice:

    Ditto.

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.