Un colecționar obosit

Am trei diplome, fiecare într-un domeniu diferit. Două dintre acestea, recunosc, sunt făcute în cadrul infamului proiect numit „învățământ la distanță/fără frecvență.” În apărarea mea, pot spune doar că părinții mei nu și-au permis să mă susțină decât până pe la 21 de ani și ceva, nu până pe la 30 (timpul necesar să termin acele școli la zi). Nu lucrez însă în niciunul dintre cele trei domenii în care sunt pregătit. Cum este posibil așa ceva? Adică, să lucrezi într-un domeniu pentru care nu ai studii? De fapt, se poate, dar asta este o cu totul altă poveste.

Deseori, sunt întrebat de ce am colecționat atâtea diplome. Răspunsul, cred, este format din două componente: din cauza tatălui meu și pentru că am putut. În perioada adolescenței, acesta îi spunea mereu mamei mele că voi ajunge un vagabond. Cred că și din acest motiv am adunat atâtea diplome, pentru a-i demonstra contrariul. Și a avut efect – doar am menționat că în prima zi din acest an, mi-a spus că este mândru de mine, nu-i așa?

Aveam de gând să-mi completez colecția cu încă una, începând de la anul. Însă cred că mă voi opri aici. Am obosit, mă simt bătrân și sunt bolnav; nu spiritul îmi este bolnav, ci trupul. Rodul unei moșteniri genetice dezastruoase. Poate, cândva în viitor, dacă timpul și mai ales sănătatea îmi vor permite, mă voi înscrie la doctorat, cine știe? Însă, aceasta chiar va fi ultima diplomă din colecție.

Despre Ragnar

Nu mă căutaţi, pentru că nu sunt aici. Sunt pretutindeni... Sunt nicăieri... Am devenit una cu întunericul... Sunt numele rostit de mame la ceas de noapte, atunci când vor să-și sperie copiii. O șoaptă uitată în grădina paradisului ruinat. Coșmarul ce tulbură somnul abisului. Sunt eu: Ragnar.
Acest articol a fost publicat în Gânduri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Un colecționar obosit

  1. Pingback: Ultimul Mitropolit – 41 « Ioan Usca

  2. Pingback: miercurea fara cuvinte-4(Wordless Wednesday) « Rokssana's Blog

  3. Theodora zice:

    Si eu vroiam sa fac si facultatea de drept dar am renuntat pentru ca nu am serviciu deci nu am din ce sa imi platesc facultatea 😦

    Apreciază

  4. Pingback: Deocamdata politistii au scapat de restructurari. Camera Deputatilor a respins legea privind disponibilizarile din MAI dar conducerea Ministerului Administratiei si Internelor a convocat o sedinta extraodinara pentru a vedea care sunt solutiile pentru con

  5. Pingback: În creion « Gabriela Elena

  6. questIon zice:

    Ai deja o diploma de master? Daca da, in ce domeniu? Doar daca nu este o informatie clasificata, desigur…

    Apreciază

  7. questIon zice:

    Aproximativ multumit/a. (Chiar tu ai zis ca nu e important.) Daca as sti ca minti doar in zilele impare…

    Apreciază

    • Ragnar zice:

      Este așa: până pe 11 februarie 2012, blogul meu nu era chiar un exercițiu de sinceritate și nici nu afirmasem asta vreodată. Pagina „autor” a avut cândva o altă formă, una care inducea această idee: că nu tot ceea ce scriu este adevărat. După 11 februarie 2012, blogul a devenit oglinda sentimentelor și gândurilor mele. De o sinceritate, uneori, brutală. Mulțumit/ă acum?

      Apreciază

  8. questIon zice:

    How could I say no to that? Desi… oare toate comentariile tale ulterioare datei mentionate se circumscriu aceleiasi sinceritati? Iar siceritatea sus-numita se extinde si asupra faptelor, dincolo de ganduri si sentimente?

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.