Nullum desiderium

Nu regret că am avut șansa de a vedea această lume. Nu regret faptul că m-am născut acolo unde m-am născut. Nu regret nimic. Sau aproape nimic. Singurul meu regret este acela că mă voi duce în abisul neființei și nu am reușit să schimb deloc această lume. Nici măcar un pic. Toate tentativele mele s-au lovit ca de un zid. Poate m-am născut prea devreme…

Oamenii nu pot înțelege cum ar fi posibilă o lume fără bani, fără săraci și bogați, fără foamete și fără război. Imposibil, spun ei. Parcă au mintea programată să gândească între niște șabloane din care nu pot ieși. Asta sau poate sunt pur și simplu răi. Egoiști. Poate se întâmplă asta pentru că nimeni nu mai vrea să muncească. Sau poate că așa sunt oamenii.

Analizând trecutul, descoperi că gândirea omenirii nu s-a schimbat în mod semnificativ de la codul lui Hammurabi încoace. Așadar, am eșuat în acest demers. Și am renunțat să mai sper. Nu putem schimba lumea, cel puțin nu singuri. Orice încercare în acest sens este sortită unui eșec lamentabil, predestinat. Dar putem visa. Cu ochii deschiși. În vis, putem face orice.

Despre Ragnar

Nu mă căutaţi, pentru că nu sunt aici. Sunt pretutindeni... Sunt nicăieri... Am devenit una cu întunericul... Sunt numele rostit de mame la ceas de noapte, atunci când vor să-și sperie copiii. O șoaptă uitată în grădina paradisului ruinat. Coșmarul ce tulbură somnul abisului. Sunt eu: Ragnar.
Acest articol a fost publicat în Gânduri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Nullum desiderium

  1. kaos zice:

    interesant de stiut este daca ai gasit ceva in tine mai intai de schimbat si, apoi, ai avut puterea sa schimbi,,,

    PS : lumea nu se schimba cu lamentatii ci cu sacrificii… eventual gratuite…

    Apreciază

  2. Pingback: Jocul | Ioan Usca

  3. Pingback: Colecţionara de coşmaruri – 1 | Caius

  4. Pingback: Colecţionara de coşmaruri – 2 | Caius

Lasă un răspuns

